CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

nuffnang adds

Thursday, January 19, 2012

.:KENANGAN TERINDAH! 2003-2010 @ BPMB:.

::kenangan terindah ku di Bank Pembangunan Malaysia (BPMB)::
::Annual dinner terakhir, masa ni tgh sarat mengandungkan Sheikh Amir Asyraf, tgh tunggu masa jer nih::
::Nak cerita la sikit pasal kenapa & mengapa aku da x keje ngan bpmb, aku ngan ramai kwn2 aku di offer MSS (Mutual Scheme Separation) berhenti secara sukarela atas perjanjian bersama dengan bayaran pampasan. Mula2 dpt sgt terkejut sbb dlm pantang. sungguh x berati perut pihak atasan yang membuat pilihan tu..nasib baik aku ni kuat, klu x da lama meroyan! hari2 aku menangis dan hari2 jugak aku sendiri yg pujuk ati ku ni ckp mgkn rezeki aku kat situ sampai disini jer, mula2 aku x redha..lama2 dah boleh terima walaupon still 'sakit' lagi bila teringat.

::Atas surat je nama nye MSS..suka rela atas persetujuan 2 hala(pihak), tapi dlm diam2 diorang ada buat ugutan sebenarnya, cuma kami yg malang & di aniayai ni je malas nk buka mulut & panjang2kan cerita..pampasan dpt bukan la banyak mana..dah licin dah pon. Dorang ugut klu x sign surat ni nnti dorang akan letakkan dlm satu tingkat/bahagian lepas tu nk tgk perform atau x, klu x kene buang tanpa bayaran/pampasan, alasan kami ni di MSS kan sbb LEBIHAN STAF! bukan staf yg bermasalah!! ramai yag bermasalah still keje lagi smpai sekarang, nampak sgt x telus! ada yg pernah dpt surat amaran pon lepas..hhmm..sedih hanya Tuhan yang tahu perasaan ni. Tak pe la, doa org yg teraniaya selalunye termakbul!

::Syukur alhamdulillah lepas je abis pantang aku dpt keje kat opis kwn aku, tp sekejap je aku keje, x tahan dgn cara keje CHINA vavi..tp masalahnye kwn aku tu melayu perangai lebih dari vavi! 2 minggu keje aku cau...pastu sekali lagi di panggil interview oleh JUPEM jln semarak, dgr2 citer semua yg interview dpt keje..tp lambat sgt nk panggil..x lama lepas tu MITI panggil interview, pagi interview ptg hr call suruh dtg esok start keje..erkk..terkejut aku..Alahamdulillah x terhingga sbb diterima bekerja di MITI walaupon sekadar Sambilan/kontrak sahaja::

::Pejam celik pejam celik dah 9 bulan aku keje kat MITI sebagai Pembantu Khas (PA) kepada pengarah bahagian pentadbiran, seronok dpt berkenalan dengan staf admin yg best2 terutama kak irma, amalina & en mufsi..syukur dpt kenal ngan korang::

::kat bwh ni gambar kenangan Annual Dinner 2010 BPMB & suvenir dr BPMB::












:::doorgift box >>chocolate fidani..sgt sedap!::




No comments:

Post a Comment